söndag, augusti 05, 2012

OS rules!!!

Björn är i Frankrike hos sin syster just nu, och jag, Samira, viger mina dagar, kvällar och nätter åt OS i London som den f d idrottslärare och sport-nörd jag nu är. Men för att i någon mån döva det dåliga samvetet blir det en rejäl cykeltur varje morgon först.

Vårt hem har just nu tre påslagna TV-apparater och två datorer och en iPad som samtidigt sänder live på webben. Ni har väl upptäckt de fantastiska websändningarna på svt.se?!  Hela nio kanaler sänder live på webben samtidigt som ett komplement till TV-sändningarna! Det ger t ex en fin möjlighet att även uppleva roliga och annorlunda sporter som inte är de främsta i rampljuset.

Just nu följer jag landhockeymatchen mellan Sydafrika och Pakistan som just startat på en av webbkanalerna. Sydafrikanerna stod nyss med armarna om varandra och SAMTLIGA sjöng hela den underbart vackra nationalsången med hög röst och handen på hjärtat! Vi får skicka våra svenska atleter på kurs till Sydafrika. Jag tycker det är pinsamt när många av de våra inte sjunger med i den svenska nationalsången.

Nu gjorde Sydafrika det första målet - go, bokkie, go!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar