måndag, oktober 20, 2014

ICE - Livsviktig information

Ni vet väl att betäckningen ICE är en allmänt vedertagen benämning för In Case of Emergency? Det är att rekommendera att lägga in en post i mobiltelefonens kontaktlista med namnet ICE. Under denna kontakt skriver man sedan ett eller flera namn och telefonnummer till närmast anhöriga som skulle behöva kontaktas om olyckan är framme.

Något annat som är viktigt är att ha ett kort i sin plånbok eller handväska som ger (livs-)viktig information i nödlägen. Vår vän Rolf B har tagit fram ett utmärkt kort till sig och hustrun Kerstin och skriver så här:

"Jag har skapat ett nytt ”ICE”-kort till mig själv enligt bifogade dokument – bäst vore om försäkringsbolagen kunde göra typ liknande personliga plastkort.
Power Point dokumentet sparar jag ned till ”JPG”-format som jag sedan lägger in på ett nytt Power Point blad där jag fixar storleken att bli typ kreditkortsformat."

Stort tack för tipset, Rolf! Nu sätter vi igång med korttillverkningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar