tisdag, juli 21, 2015

Bra skadereglering av Dina Försäkringar!




Vi har tidigare berättat här på bloggen att vi för två år sedan bytte försäkringsbolag till Dina Försäkringar, och hittills varit mycket nöjda med det bytet. Nu har vi dessutom fått testa vårt nya bolag vid två olika skadetillfällen. Så här har det avlöpt:

För det första blev Björn akut krasslig när vi var i Sydafrika under den gångna säsongen, vilket krävde sjukhusvistelse och ett operativt ingrepp. Kontakterna gick via SOS under det akuta skedet, och de tog hand om kostnaderna som uppkom på plats. Det blir ju ändå alltid vissa egna utlägg, eftersom privatsjukhusen ofta vill ta ut en säkerhetsavgift och det också blir utlägg för medicin och annat smått vid sidan om. Själva ärendehanteringen har skötts av Dina Försäkringar Mälardalen som är vårt lokala bolag. För det första var det inga som helst problem med att få vänta med skaderapportering och att göra upp det hela ekonomiskt och administrativt nästan ett halvår tills vi kom hem till Sverige, och det uppskattar vi verkligen. För det andra gick hela processen smidigt, snabbt och lätt här hemma, och vi har upplevt bolaget som mycket bra att ha att göra med beträffande sjukdom utomlands.

För det andra hade vi en incident i februari i Sydafrika då vi blev bestulna på en ryggsäck under ett event på en vingård. I ryggsäcken fanns jackor, tröjor, ombytesskor, dyra glasögon, med mera. Vi tog direktkontakt med Dina Försäkringar Mälardalen, och fick en mycket personlig kontakt med Eva, en av deras två skadehandläggare (ja, så litet och personligt kan faktiskt ett försäkringsbolag vara idag!). Hanteringen av den här skadeärendet är nog det hjälpsammaste och bästa vi haft med något försäkringsbolag någonsin, faktiskt.

Summa summarum: vi kan lita på vårt nya försäkringsbolag när det gäller! Och NEJ, vi har inte blivit ombedda eller mutade för att skriva allt detta positiva om bolaget, utan gör det på helt eget initiativ. Det är bara så underbart att uppleva bra, professionell och pålitlig service när vi så många gånger upplevt det motsatta hos andra servicebolag.
Snyggt jobbat, Dina Försäkringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar