fredag, februari 04, 2011

Behåll mobilabonnemanget i flera år!

I år var det en hel del svenskar som kom ner till säsongens början i SA och upptäckte att deras mobilnummer inte längre fungerade. Man måste nämligen ringa från mobilen minst EN gång var sjätte månad för att få behålla numret.

Men vår vän Bärbel har hittat ett sätt att kringå detta! Här kommer tipset:

Produkten heter Passport Voucher. Har själv köpt detta i ca fem år och jag har samma tel.nr fortfarande utan något problem. Man går till Vodacom i Somerset Mall (ingång 4), den som ligger intill FNB-bank och restaurangen med de gröna parasollerna. Det är endast de av alla Vodacom-butiker i vårt område som säljer denna produkt. Man ber att få köpa en Passport Voucher för R365 som gäller i två år. I detta ingår R250 telefontid, resten är avgift för vouchern. Man kan be dem hjälpa till att läsa in all info från kvittot man får. Själv byter jag SIM-kortet i min mobil när jag byter land, ett för SA och ett för SWE. När jag kommer tillbaka till SA så går jag tillbaka till Vodacom och ber dem aktivera mitt telefonnr och så rullar det på. Bara man håller sej inom tvåårsgränsen. Jag tycker det har fungerat bra.

Stort tack för bra tips, Bärbel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar