onsdag, maj 12, 2010

Vinterförvaltning av ditt hus?

Anna B-F, vår go'a svenska vän som jobbar som golfpro på Devonvale Golf Estate, har mejlat oss om sin granne på Devonvale, 53 år unga Jacqui, som söker jobb som "förvaltare" av turisters hus under perioder då husägaren är borta från Sydafrika.

Så här skriver Anna:

"Hon är bookkeeper i grund och botten, men vill arbeta mer mot turism och känner därför att arbeta mot "svalor" som äger hus i området vore en bra start. Hon skulle kunna övervaka husen och organisera trädgårdsskötseln, städningen, etc. Hon skulle också kunna betala ev. räkningar, se till att bilen startar på första försöket när man kommer ner, hämta på flygplatsen, etc, etc. Hon är inte bara en mycket trevlig person men också en pålitlig kontakt."

Om ni har intresse av Jacquis tjänster så skicka ett mejlsvar till oss på engelska så vidarebefordrar vi det direkt till Jacqui. Vår mejladress är: info@egi.se

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser er blogg. Jag spenderade ca 2 månader i Sydafrika i vintras, varav tre veckor var i Kapstaden, sedan hyrde jag en bil och åkte hela vägen upp till J-burg med många stopp på vägen. Och precis som jag har läst i er blogg, är maten helt gudomlig och det var resutrangnbesök varje dag, både till lunch och middag, varför inte frukost när man ändå är på gång, haha. Jag får massa minnen tillbaka, och önskade verkligen att jag kunde vara där nu. Att återvända till Sydafrika, och bo där är verkligen något jag vill göra. Vart bor ni när ni är i Sydafrika? Tack för en mycket trevlig blogg, glömde för en stund att jag befann mig på jobbet och istället var i Kapstaden och åt världens bästa sushi som ligger alldeles i hörnet framför mama africa resturangen, med en vit skylt med röda bokstäver, det var tider det, och den godaste sushien jag ätit!

    kramar Dina

    dish0003@student.umu.se

    SvaraRadera