tisdag, februari 12, 2019

Trassel med gym-kort

Från vännen Babs har vi fått följande inlägg om hur det kan gå när det trasslar till sig riktigt ordentligt med gym-medlemsskap. Tack för att du delar med dig av viktiga erfarenheter, Babs!
Man kan tydligen inte vara tillräckligt noga, och ett tips kan väl vara att se till att man har skriftligt på alla villkor. Troligtvis gäller det även andra gym också.

Varning till er som löst ett gymkort på Virgin Active, Sanctuary.
I slutet av oktober betalade jag för medlemskap och tre månaders utnyttjande av gymmet på Sanctuary och i slutet av januari frågade jag en kille i receptionen om hur lång tid det var kvar på kortet. Han svarade: 5 dagar. Men har du kommit ihåg att säga upp kortet?
Nej, svarade jag. Jag har bara tänkt använda det tre månader och betalade för dessa direkt.
Ja, sa han, då blir du skyldig oss 15 dagar för kortet skall sägas upp 20 dagar innan du slutar och det blir R598. Detta tyckte jag inte var OK och fick då veta att jag inte behövde betala men att skulden låg kvar om jag senare ville bli medlem igen. Dessutom påstod han att jag hade fått ett mail angående ”uppsägningsvillkoret” innan 20 dagar återstod men något sådant mail finns inte skickat till mig. 
Den 6 februari ringde en kvinna från Virgin Active och undrade hur jag ville reglera skulden på R459,31 ??  När jag då sa att jag inte var skyldig något eftersom jag hade beställt och betalat för 3 månader, varken mer eller mindre, bad kvinnan om ursäkt och sa att hon skulle ordna upp det här. 
Den 11 februari fick jag ett nytt samtal från Virgin Active, denna gång från en man. Han undrade om jag fortfarande var kvar i Sydafrika och varför jag inte ville fortsätta på gymmet. Därefter erbjöd han mig 50% rabatt framöver!! Jag tackade nej men passade på att fråga hur det var med min ”skuld”. Det fanns uppenbarligen ingen kvar, enligt honom.
Återstår att se om det slutar här för mig men er andra vill jag varna så ni lugnt kan fortsätta på gymmet.
Hälsningar, Babs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar