fredag, april 24, 2020

Flera vänner på väg till Sverige och några kvar i SA

Med de allra sista repatrieringsflygen har nu nästan alla våra svenska sydafrikavänner återkommit till Sverige.

Vi hälsar Annemarie och Eric S, Bärbel och Ingemar K, Lotta och Åke H, Cathrine och Ulf L, Ulla och Sten S, Ingrid och Olle H, Ketty och Jan B, Barbro och Bosse F varmt välkomna tillbaka till fosterlandet denna vecka. Hoppas era resor gått/går bra på alla sätt 💕.

Vännen Gabriella i mask och visir
Jessica och Rolf S håller fortfarande ställningarna i vindistrikten för allas vår räkning. Förhoppningen är ett flyg hem i maj månad. Vi håller tummarna för det.

Vännerna Gabriella B och Birger L med sonen BoBo är kvar inne i Constantia och vi hoppas allt går bra för er. Härom dagen skrev Gabriella följande:

Din vardag är inte som min! Förutsättningarna i Sverige är annorlunda. I dag ska jag ut och handla. Jag kommer köra bilen superförsiktigt så att jag inte hamnar på sjukhuset. Jag måste ha masken på mig i vissa butiker. Visiret använder jag i dom som inte har masktvång. Inga handskar för det finns inga men jag har hand sanitizer med mig och alla butiker har det vid dörren.
26 dagar i lock down och 9 kvar. Det här fixar vi bra tillsammans BoBo & Birger.


Håll ut, kära vänner! Inte långt kvar nu. Förhoppningsvis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar