tisdag, april 23, 2013

Lite mer om garage-eländet

Hålet i vårt garage är nu provisoriskt hoplappat och larmet återigen fungerande. De båda dörrarna, som ju är illa tilltygade, går förstås inte att öppna vilket just nu är en inbrottslig fördel.

Vi försöker nu få försäkringsbolaget att vänta med de permanenta reparationerna tills vi kommer ner i oktober, men om de inte går med på det och vill reparera nu blir nog Björn tvungen att åka ner. Det känns inte bra att göra dörrbyten med öppet garage när vi inte är på plats, plus att vi vet att hela garagestommen fått sättningar av den hårda smällen och vi vill vara på plats för att bevaka att allt verkligen blir korrekt reparerat.

Fortsättning följer.

1 kommentar:

  1. e.mikaela.karlsson@gmail.com23 april 2013 kl. 16:43

    Hej! Detta kanske är lite fel forum att fråga på men jag ger det ett försök. Min pojkvän flyttade till Kapstaden förra året och nu har vi beslutat att jag skall flytta dit till hösten. Problemet är givetvis att hitta ett jobb, därför undrar jag om det finns någon som har lite tips och idéer att dela med sig av. Jag kan egentligen tänka mig att arbeta med nästan vad som helst, men är utbildad lärare för yngre barn. Vart börjar jag leta?

    SvaraRadera