tisdag, februari 02, 2016

Brådis! Nu kan ni få era slöa knivar slipade!

Här kommer en suveränt erbjudande från vännen Inger, som ni inte får missa om ni bor i The Helderberg eller i Stellenbosch!

Skärpning!

Fredag den 5/2 är det dags för andra året i följd! Knivslipare Bevan Pope, vars firma har det talande namnet ”Cutting Edge Mobile Sharpening Service”, kommer att slipa våra knivar på plats utanför pro shopen på Strands Golfklubb! Bevan träffade vi, Stefan och jag, på Kleine Zalze utanför finkrogen Terroir förra året, där han stod med specialutrustad bil och slipade fina köksknivar. På frågan om han kunde tänka sig att sponsra Imibala Golf Cup, så svarade han självklart! Jag slipar och bjuder Imibala på 20 % av totala intäkten.

Kostnaden är R16 per kniv + R1 per centimeter knivblad. En kniv med ett 20 cm långt knivblad kostar alltså R16 + 20xR1 = R36. Bevan slipar inte trädgårdssaxar o dyl.

Förra året var vi 8 i fredagsgolfgänget som nappade på erbjudandet om mer skärpa i livet. Såsom varande en av de lyckliga som fått sina slöa knivar slipade så kan jag bara säga att det är fantastiskt med skarpa knivar! Även restaurangen på Strand tog tillfället i akt och lämnade in en del knivar. Bevan gjorde enligt min och mångas uppfattning ett mycket gott jobb. Allt som allt inbringade knivsliparstunden år 2015 R1 364. Av detta skänkte Bevan, som överenskommet 20 % till Imibalabarnen + att han gav ytterligare R100 i personlig gåva.

Bevan kommer att vara på plats från klockan 9 den 5/2 på Fredagsgolfens morgon. Han reser från Hermanus och det tar ett tag att komma på plats. Själv ska jag, Inger, inte spela just denna Fredagsgolf och kommer därför att finna på plats inne i caféet från kl 07.20 och ta emot era knivar. Jag behöver Er hjälp med att:

* anmäla till mig, Inger, senast i morgon onsdag 3/2 på kvällen via mail, sms eller telefon om du vill slipa dina knivar. Tel 072 7973391 eller mail ingerelindholm@yahoo.se 

* lägga knivarna i en påse, märkta med ert namn och antalet knivar, 

* ta med lagom mängd kontanter, prissättning se ovan.

Stefan eller jag kommer att finnas på plats em efter att ni kommer in efter golfrundan för betalning och återlämnande av knivar.

Hälsningar, Inger Lindholm

Vi utnyttjade denna suveräna service förra året, och kan intyga att det var en helt fantastisk känsla att använda köksknivarna och saxarna när de blivit slipade och kändes som nya. Vi kommer tillbaka med våra knivar i år igen, Inger - härmed anmält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar