måndag, februari 16, 2015

Skärpan i kolonin till Imibala-barnens och behövandes nytta!

Från vännen Inger L har vi fått följande trevliga inlägg:

"Fredag den 6/2 fanns han på plats på Strands Golfklubb, knivslipare Bevan Pope! Bevan träffade vi, Stefan och jag, på vingården Kleine Zalze utanför krogen Terroir där han stod och slipade fina köksknivar. På frågan om han kunde tänka sig att sponsra ”The 2015 Imibala Golf Cup”, så svarade han:
- Självklart! Jag brukar göra så att jag erbjuder mina tjänster som knivslipare och sen bjuder jag på 20 % av intäkten.

På bästa plats utanför proshopen på Strand blev han uppställd med sin specialutrustade bil och sina sliptrissor. Skugga under parasoll arrangerades raskt och lätt och damerna i kaffeshopen var snart involverade i omhändertagandet av knivarna efter utfört arbete.

Bevan är förutom en slipad yrkesman också en kille där ingenting är besvärligt. Allt går fort och jag kan säga att arrangemanget med damerna i kaffeshopen var gjort på två röda sekunder till bådas nytta. Säkert fick dom en liten kniv slipad på köpet. Vi var 8 i fredagsgolfgänget som nappade på erbjudandet om mer skärpa i livet. 5 minuters arbete/kniv och R16 i kostnad/kniv. Dessutom tar Bevan betalt 1 Rand/centimeter knivblad. En kniv med ett 20 cm långt knivblad kostar alltså R16 + (20 x R1) = R36.

Såsom varande en av de lyckliga som fått sina slöa knivar slipade så kan jag bara säga att det är fantastiskt med skarpa knivar, så tusen tack Bevan, detta gjorde du bra! Även restaurangen på Strand tog tillfället i akt och lämnade in en del knivar. Allt som allt inbringade denna knivsliparstund R1 364. Av detta skänkte Bevan, som överenskommet 20 % till Imibala-barnen + att han gav ytterligare R100 i personlig gåva. Tusen tack, Bevan, säger vi å Imibala-barnens vägnar!

Bevan bor i Hermanus men är som sagt mycket mobil. Om ni skulle behöva hans tjänster så heter hans företag Cutting Edge Mobile Sharpening Service. Ni når honom via tel 072 495 5444 eller mail bevan@cuttingedgesharpening.co.za "

Vi instämmer och tackar Inger och Stefan för ett utmärkt initiativ. Aldrig mer en oslipad kniv i vårt kök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar