torsdag, mars 13, 2014

It can only happen in Cape Town!

Igår var vår kära "domestic executive" Ursula och jag, Samira, inne i Kapstaden och åt en härlig Cape Malay-lunch på Bo-Kaap Kombuis åtföljt av kaffe, dessert och ett glas gott Nobel Late Harvest på Harbour House takterrass i Waterfront. Det har blivit en trevlig tradition att fira hennes födelsedag med en utflykt till någon bra restaurang. Bo-Kaap Kombuis kan verkligen rekommenderas, HÄR är hemsidan. Mycket god och vällagad mat till väldigt bra pris och en helt makalös panoramautsikt över Kapstaden och Table Mountain.
När jag hade kört Ursula hem efter vår utflykt och var på hemväg i bilen passade jag på att spela den låt som jag, och många andra runt om i världen, just nu är helt beroende av och inte kan låta bli att dansa till - Happy med Pharrell Williams (som ni kanske såg honom framföra i ett suveränt dansnummer på Oscarsgalan - annars gör som 110 miljoner andra och kika på den oemotståndliga originalvideon HÄR). Det blev väldigt hög volym i bilen och jag dansade på så gott jag kunde i förarsätet. När jag kom till korsningen Main Rd och R44 Broadway blev det rött ljus och när de svarta killarna  som säljer allt möjligt i korsningen hörde musiken från min bil kom de rusande. Jag drog ner rutorna och ökade volymen och alla killar började dansa som galningar runt bilen. I filen bredvid dök det upp en kille i bil som också drog ner rutorna för att lyssna, gjorde dubbeltumme upp och även han började dansa hejvilt i sitt förarsäte. Rena discot med andra ord - ända tills det blev grönt ljus igen. Vilken härlig upplevelse! It can only happen in Cape Town!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar